Spruta mjölksyra och byta bajsblöja - superkvinna hela veckan lång

Världens mjukaste kind trycker sig mot min. En uppfodrande liten röst tränger igenom den väldigt sköna sömnen "mamma, mamma, mamma". Jag öppnar ögonen. Det är mörkt. Tyst. Det känns tidigt i kroppen. Jag tittar på klockan. 05.54. Hej söndag!

Hon är femton månader. På femton dagar har hon gått från lamm till lejon. Hon är plötsligt överallt. Planlöst vandrar hon runt i huset. Rota i en låda. Plastpåsar! He he! Sprida lite plastburkar. Springa lite i soffan. Har jag tur kan hon stanna till på samma punkt och leka i några minuter. Då gäller det att passa på. Diskmaskinen är alltid prioritet. Den vill man inte ha hjälp att varken fylla eller tömma.

Dålig skärpa? Objektet har något svårt att hålla sig still...

Underbara älskade skitjobbiga lilla tös. Du får mig att smälta varje, varje dag.

Jag älskar att vara mamma. Men jag älskar också pulsen i skogen och den förlamande tröttheten efter ett grymt bra träningspass. Vissa dagar är det svårförenligt. Andra dagar är man superkvinnan som med lätthet sprutar mjölksyra ena minuten och byter bajsblöja med galet sprattlande skitunge utan att bryta ihop nästa minut. Nästa vecka vill jag vara superkvinna hela veckan lång - jag är värd det nu!