Ett inget. En bagatell.

Jag tänkte först att jag skiter i att skriva detta inlägg. Det kommer att handla om en bagatell i livet. Ett inget. Det kommer att vara totalt ointressant.

Men sen tänkte jag om. Det jag kommer att skriva om är inte bara en bagatell för många som jag känner... det är en jäkligt FRUSTRERANDE och IRRITERANDE bagatell som får vuxna människor (typ jag) att tycka synd om sig själv. Det handlar såklart om bagatellen förkylning och hur man ska förhålla sig till den som vuxen, omvärldsmedveten människa.

Jämfört med mycket annat i livet är en förkylning ett inget. Så är det ju. Och just därför skäms jag lite över mig själv när jag blir så fruktansvärt frustrerad av att återigen ha en irriterad hals och ett tryckande huvud. Det är liksom inte okej att klaga egentligen.

Men nånstans så måste det vara okej att klaga, om än bara litegrann och med viss självdistans. Det är ju ändå mina möjligheter att utvecklas och ta mig vidare som förminskas lite för varje ny förbaskad bacill som får fäste här hemma. Det är all tid och energi som har lagts på träning som bara slösas bort (känns det som i alla fall). Jag måste bara få vara lite FRUSTRERAD!

Denna gång testar jag en ny metod för att mota bacilluskorna i dörren. Vad sägs om Nässkölj, KanJang och Coldzyme i samspel? Det måste vara en dundersuperkombination.

Nässkölj - faktiskt inte särskilt läskigt alls. Bara gott att få bort eventuella elakingar från bihålorna.