Proteinpulver från Winforce efter hårda pass

Två dagar och två pass enligt program avklarade. Det blev två ganska bra pass - lite hårdare än planerat. Men det var svårt att hålla igen, särskilt när pulsen ligger lite högre än normalt och man ändå vill hålla lite fart i skogen. Dessutom blir det ju väldigt mycket roligare att cykla om man trycker på lite. Igår körde jag ett tvåtimmars pass strax under tröskel med inslag av enminuters högkadenstramp. Var rejält sliten efteråt och orolig för att åka dit igen. Imorse kändes det okej, dock inte hundra, men jag valde ändå att köra enligt plan och gjorde ett tröskelpass med två tjugominutersintervaller på min vanliga bana. Farten var ordentligt sämre än normalt och benen riktigt möra efteråt. Avslutade med ett skönt överkroppspass i garaget när jag kom hem. Där var det varmt och mysigt med adventsljusstake och radiotoner. Än så länge känns det bra i kroppen, men jag tror att det är läge för vilodag imorgon.

Sätter mitt hopp till Winforce proteindryck i vinter

Jag är sån som tar en ostmacka eller skål med yoghurt, müsli och nötter efter träning. Sällan återhämtningsprodukter. Har dock bestämt mig för att vara konsekvent med proteindryck efter de lite längre och hårdare passen denna vinter, i syfte att hjälpa kroppen att återhämta sig och bli starkare. Jag inbillar mig också att jag blir bättre rustad i fighten mot alla läskiga förkylningsbaciller. Det är ju just timmarna efter ett hårt pass som jag känner sig som allra mest mottaglig och då vill jag göra allt i min makt för att stärka kroppen.

Jag är riktigt glad över att ha förmånen att samarbeta med ett företag som heter Caout säsongen 2015. Detta samarbete ger mig tillgång till Winforce produkter. Som jag skrivit om vid något tillfälle tidigare, så testade jag några av deras produkter under sensommaren och bara älskade dem. Men, har sen haft svårt att få tag på dem. Winforce kommer från Schweiz och är ett relativt nytt märke i Sverige. Finns hos ett antal återförsäljare, men än så länge ingen i min närhet. Nu har jag dock fått tillgång till dem och tänker bland annat satsa på att vara flitig med deras proteindryck efter vissa pass.

Power protein. Innehåller naturliga proteinkällor för snabb upptagning och muskelåterhämtning.

Intressant inlägg av favoritbloggerska

När det gäller utmaningen att kombinera livet med småbarn, och därmed en ständigt strömmande flod av förkylningsbaciller, och seriös träning så har min favoritbloggerska Maria Rydqvist nyligen publicerat ett mycket intressant inlägg >>