Fredagsknockad

Men herrejisses så knockad jag blev ikväll. Den hembakade pizzan med svartkål (nästan lika gott som grönkål) och ett glas rött fullständigt golvade mig. Längtar till soffan och VM-magasinet som börjar om sisådär 30 minuter. Till dess är det Flygplan i rutan.

Hinner knappt med att hjulsnurra längre. Den feta engelska psykologiboken äter upp mig. Tragglar mig igenom den, långsamt och svengelskt, med hjälp av Google Translate. Blir trött i huvudet och får sitta-still-värk i rumpan. Tur att det är intressant. Just nu läser jag om hur man med träning kan bli bättre på att hantera stress.

Den här veckan har också innehållit både muntlig och skriftlig tentamen. Skönt att det är gjort. Nu lägger jag skolan åt sidan i två dagar och njuter av min familj och av att vara ledig!

Har fått till lite träning med hyfsad kvalitet i veckan. Ett pass ute och några i garaget. Två lunchraster har förlagts på Monarken i samband med VM-stafetterna. Båda passen bestod av fyraminutersintervaller, men med olika upplägg och syfte. Dagens pass var hederliga gamla fyror, sex stycken. Det är inte ofta träningssällskapet är så inspirerande som Johan Olsson var idag på sin sträcka - den mannen är kosmisk, magisk... magnifik. Blev rätt mör efteråt och är nöjd med att jag kunde ta ut mig rejält. När barnen kom hem väntade bara fredagsmys. Inget mer. Så skönt och välförtjänt!