Ge mig lite cykelkänsla igen

Matlådor och nybakt surdegsbröd i frysen. Tvättkorgar tömda, huset rent och påskpyntet framme. Viktigast av allt, påskgodiset finns väl gömt i skåpet, redo för skärtorsdagen. Och vi är redo för påskveckan. Jag lägger viloveckan med bara sex timmar träning bakom mig och laddar mentalt för en vecka som förhoppningsvis ger mig en rejäl dos träningsgtimmar och efterlängtad cykelkänsla i kroppen. Kan inte säga att jag trivs särskilt bra med såna här "viloveckor". Dels eftersom jag känner frustration när jag inte tränar som vanligt och dels eftersom begreppet vilovecka är så missvisande. Vilovecka betyder bara mindre träning, inte mer vila.

Den här veckan avslutar också en period som varit smått hysterisk. Jag känner att jag verkligen testat mina gränser och kanske också pressat mig lite mer än vad jag mår bra av. Det är otroligt skönt att nu börja två nya delkurser i skolan, varav båda tentas av först i maj, och en ny period av rejäl träning. En månad kvar till tävlingssäsong.