Superklurig matte som överlevnadsstrategi

Detta samtal fördes i vårt garage för en stund sedan:
- Bra! Du har gjort tre!
- Det innebär att du bara har tre kvar. Efter den långa sköna pausen.
- Och när du gjort en av de tre, då har du bara två kvar!
- Och två är ju ingenting, för då är det ju nästan bara en kvar.
(...)
- Om du inte tittar på klockan så går minuterna snabbt.
- Titta inte på klockan...
- ...va fan, 3.30 kvar?
- Okej, vänta nu länge med att titta på klockan.
- ...nähä, då var vi där igen. Okej, om en minut är det bara två minuter kvar och då kommer du att klara det, för då är det nästan bara en minut kvar och en minut klarar man alltid!

Livet på Monarken. Alla knep är tillåtna i kampen mot smärtan. Till och med riktigt klurig matte.

Det var min lunchrast. Hur var din?


Ulf, den godingen, har köpt Skins till mig. Så sköna. Räddade mig igår när jag hade glädjen att umgås med Monarken två gånger inom loppet av några timmar. Jag tror faktiskt att de var den avgörande faktorn som gjorde att jag kunde köra extremt högintensiva spurtintervaller efter ett rejält tröskelpass tidigare på dagen.

Så nu är det Skins, kaffe och en ruta som förgyller läsningen av "Hur moderna organisationer fungerar".