Gruskurva och påsktårta - det e goda tider

Solen skiner och vi med den... idag var det fortsatt påsk- och cykelmys. En rejäl tur på stigarna runt Markaryd. Kul att träffa på rötter, stenar och backar som man inte brukar bråka med. Ulf var oförskämt pigg idag. Tyvärr var mina ben totalt rökta så han fick verkligen dra med mig de dryga 55 kilometerna. Gjorde så gott jag kunde, men när benen skriker är det svårt att cykla snabbt, hur mycket man än vill. Är ändå grymt nöjd med dagens tur, då det kändes bättre än någon gång innan i de lite trixigare partierna. Är till och med nöjd med en gruskurva i nedförskörning - det har aldrig hänt förut! Det kanske finns hopp.

Pigga ben va det här!

...ett desperat försök att va lite käck.
Är riktigt jäkla mör helt enkelt.
Tur att Winforce väntade i fickan.


Efter cykelturen väntade påskmat. Ofattbart gått. Gunnel hade till och med slagit till med en påsktårta - det är ju annars bara sånt man läser i tidningar om. Och den var god! Jag är annars 100 procent antitårta, eftersom jag inte tycker det är gott helt enkelt. Men den här var fin.

Återhämtade mig bra efter passet. En stund i alla fall. Men Signe utarmade oss alla på all tillgänglig energi denna dag. Herregud va jobbig tösen var idag. Hon var överallt och ingenstans. Totalt oregerlig. Tack å lov att det var första gången i hennes liv som hon visade denna sida. Hoppas det även var sista gången, för dagens Signe var inte att leka med...

Påsk- och cykelmyset fortsätter imorrn. De exakta träningsplanerna är ännu inte satta, men påskmyset är spikat. Lammburgare hos Annette och Olivia - så smarrigt!