Tur och Retur Förslöv med nya Suunto Ambit

Vårmånaderna går så snabbt! Snart slut på vårterminen. Jag ska jobba några veckor i juni och behövde därför ta mig till ett Trafikverkskontor för att kicka igång min dator. Tog såklart chansen att testa att cykelpendla till förslövskontoret, vilket Ulf gör flera gånger i veckan. På vintern är jag inte avundsjuk på honom, men på våren och sommaren... då kan jag inte tänka mig en bättre start på dagen.

Hade lite sjukdomskänsla i kroppen igår, så jag cyklade extremt försiktigt dit och njöt verkligen av morgonen. Vitsippor och skir, skir grönska. Blev lite nostalgisk när jag cyklade genom Severtorp, där det tidigare fanns ett tunnelpåslag och där jag har så många jobbminnen från. Pressträffar, turer med miljöfolket, lunchutflykter. Det var en bra tid i mitt arbetsliv. Och det var också riktigt roligt att komma till kontoret och träffa många av de gamla kollegorna. Åt lunch på Eneman i Båstad - måste vara Sveriges bästa lunchrestaurang!

Datorn visade sig vara rätt rökt, vilket inte var helt oväntat efter två år i garderoben. Kunde kolla lite mejl innan jag cyklade hemåt igen. Denna gång i sällskap av Ulf. Fin tur, men var knäckt när vi kom hem. Jag känner mig så svag! Men, men, bara att träna på så är även denna förkylning snart bara några röda siffror i statistiken.

Hoppas jag kan cykelpendla till hösten. Det är ett fantastiskt sätt att ta sig till och från jobbet och det skulle göra återgången till jobbet extra inspirerande.

Suunto Ambit Peak 3

Annars är jag väldigt sugen på att stifta bekantskap med min nya Suunto Ambit Peak 3. Har börjat kika på den, men har ännu inte hunnit få helt kläm på alla funktioner. Jag har tränat med Suunto pulsklocka i flera år nu och trivs väldigt bra med det. Dels är det ett bra stöd under själva träningspasset. Med en pulsklocka har man alltid koll på att man ligger i rätt pulszon. Dels är det också ett verktyg för att kunna analysera sina träningspass, eller tävlingar för den delen. Jag använder exempelvis mig ofta av Epoc-värdet för att checka av hur ansträngande ett träningspass varit/är. Kan absolut rekommendera alla som inte redan har en pulsklocka att investera i en, det är väl värt pengarna om man har intresse för att strukturera och analysera sin träning.

Återkommer med reflektioner om den nya Suuntoklockan när jag lärt känna den lite bättre.

Suunto Ambit Peak 3 - så snygg!