Höstcykling de luxe

Jag är två veckor in på mitt nya träningsupplägg. Det är nya typer av träningspass som ska förstås och nygamla styrkeövningar som kroppen ska bli kompis med. Men det är inte bara träningsupplägget som är nytt. Det är också vardagen så som den ser ut just nu. Mitt nya uppdrag på jobbet. Dagisgrejor. Pendlingscykling. Helgträning. Det är nya rutiner som skapas. För rutiner är A och O om vi ska få det här hjulet att snurra lika fint som ett perfekt rundtramp.

Det går bra. Det är superinspirerande att träna och för varje dag sitter rutinerna bättre. Jag känner att det är viktigt att inte behöva hitta nya lösningar varje dag. Det tar för mycket kraft. Det måste finnas dagar som bara flyter. Sen är det självklart så att ska man lyckas med kombinationen mamma+jobb+cykelsatsning så är flexibilitet ett måste.

Det har varit -och är- en grym höst! Har hösten nånsin varit så färgsprakande, varm och torr? Cyklingen är ju minst lika bra som i juni och då är vi ändå snart i november! Vi fick exempelvis en sanslöst fin distansrunda i fredags... massor av torra stigar, sol och höstfärger. Det är cykelliv de luxe det!

Måste säga att jag blir rätt sugen på att testa cykelcross nu när sociala medier formligen översvämmas av CX-bilder. Det verkar så brutalt jobbigt. Får se om jag får chansen. Annars går jag och fnular lite på det där med enduro. Det verkar ju galet kul - men lite läskigt också. Perfekt utmaning med andra ord!

Annars njuter jag av att bara träna. Inte tävla. Att vara hemma. Att beta av höstens att-göra lista. En av de viktigaste sakerna på den var att fixa en Hallowenpumpa. Eller skrämmande pumpa som Hjalmar säger.