Supersupport

Ulf, barnen och mina föräldrar i Eksjö
Att kunna bedriva hyfsat seriös, strukturerad och målinriktad träning och tävling som småbarnsförälder kräver support. Det är helt omöjligt att klara annars. Och support, det har jag, världens bästa. Och det är jag otroligt tacksam för.

Under det här året har Ulfs och mina föräldrar kuskat Sverige runt för att passa barnen när vi kört långlopp. De har lagt åtskilliga timmar på att passa dem medan vi kört distans. De har hämtat oss när vi punkat i vinterkyla, ordnat mat åt oss, kokat kaffe, bullat upp fika, kommit farande med öronproppar, haft övernattningsgäster... ja, säg vad våra föräldrar inte gör för oss! Jag är så otroligt tacksam. Jag hoppas att jag kan ge tillräckligt tillbaka.

Ulfs stöd är naturligtvis ovärderligt. Har man inte förståelse för sitt intresse eller kanske till och med är så lyckligt lottad att man delar sin passion med den man lever ihop med, då är det nog rätt kört. Syskon, cykelkompisar, vänner och kollegor som bryr sig, passar barn, ger tips, peppar... alla är de så viktiga!

Och såklart vännerna på Cykelmagneten och mina övriga samarbetspartners. Deras professionalism, engagemang och kunskap är guld värd. Tack till er alla!


Ulfs föräldrar rattar gladeligen till Funäsdalen när det är dags för Fjällturen

Med gemensam passion för det här med att cykla i skogen


Kommentarer