Svagt ska bli starkt och Thorax Trainer i Laholm

Thorax Trainer på Take Care
Nu ska jag bli stark. Starkare. Mina svagaste punkter är i fokus just nu, men på lite längre sikt är mitt mål att kunna köra på riktigt hårt i gymmet. Min motivationsfaktor är främst att bli en bättre cyklist och att hålla för hårdare träning och tävling, men jag tycker också att det är motiverande att bygga en hållbar fysik för framtiden.

Förra vintern valde jag bort gymträning och fokuserade på cykling och enklare styrketräning i garaget. Nu får jag betala. Min magmuskulatur är fortfarande försvagad efter graviditeten. Trots  många timmars magträning har jag inte lyckats bli tillräckligt stark. Mest troligt har jag velat lite för mycket och gått på för hårt för tidigt utan att vara redo. Därför har jag nu tvingats backa bandet.

Med hjälp av Stefan på Take Care i Laholm ska jag nu stärka min coremuskulatur. Varje morgon kör jag därför magövningar, likadana som när Signe var bebis. Extremt frustrerande, men absolut nödvändigt och efter bara en vecka känner jag redan resultat. Det är positivt. Mitt råd till alla mammor: Låt din mage kosta, ta tid... inte bara första året, utan så länge det behövs.


En petig jäkel

Jag bara måste... vinter är underbart!
Också är det mitt gamla knä utan korsband. Det där knät som gör en liten sväng i sidled varje tramptag och som totalstrejkade när jag började köra styrketräning i höstas. Nu har jag kört snälla tillvänjningsövningar sedan i oktober, så nu hoppas jag att det ska hålla för lite seriös styrketräning. Även med det har jag tagit hjälp av Stefan som både ger mig lämpliga övningar och instruerar mig att utföra dem korrekt. Just det sistnämnda är extremt viktigt när man dras med gamla svagheter och det känns bra med en petig jäkel som ser varje detalj och tvingar mig att göra rätt.

Thorax Trainer - good news!

Stefan introducerade idag Thorax Trainer i mitt liv. Har varit intresserad av detta träningsredskap länge och nu finns det i Laholm! Det är good news! Jag är riktigt sugen på att lära mig och ha som alternativ till cyklingen. Mer info på:  http://thoraxtrainer.com/




Kommentarer