Ett skepp kommer lastat... från Juli till mig

Juliana Joplin kan vara den vackraste cykel jag sett. Är hon också den snabbaste och skönaste? Snart får jag veta! Med Cykelmagnetens och Shimanos hjälp får jag chansen att cykla på en perfekt utrustad Juliana Joplin.
Och nu är hon på väg över Atlanten!
 
Här är hon! Komponenterna skiljer sig något från de som ska sitta på min beauty.


Med den här cykeln hoppas jag utveckla min teknik ytterligare. Jag hoppas bli snabbare utför och på brötig stig. Jag hoppas spara kraft på de partier där jag idag slösar kraft, för att cykla snabbare uppför och på plattare partier.

Jag bara dör av längtan efter att få cykla på Hallandsåsen med Julianan. Långa, sköna turer i vår. Och det finns tävlingar som jag tror att hon kommer att vara som gjord för. Jag tänker såklart på Fjällturen. X-cupVallåsen. Långa Lugnet. Det kommer att bli grymt kul att cykla i sommar!

 

Juli Furtado och världens vackraste mountainbike

Juli Furtado var en ung, framgångsrik slalomåkare från Vermont, USA. Skador tvingade henne att lägga skidorna på hyllan och börja studera i Boulder. Det här var i slutet av 80-talet och mountainbike började bli stort. Juli hängde på trenden och istället för en framtid som banktjänsteman kom hon att bli en av 90-talets bästa mountainbikecyklister.

När Juli slutade tävla 1997 tog hon sig an en ny utmaning; att erbjuda tjejer den bästa, skönaste och vackraste mountainbiken.

Med hjälp av Santa Cruz lanserades Juliana Bicycles 1999. Det var då den första mountainbiken som var speciellt designad för kvinnor.

"Together we stay at the leading edge of women’s cycling, and stay true to our goal of keeping things uncomplicated, feminine and fun." Juliana Bicycles 2016.

Läs hela storyn om Juli Furtado >>

Kommentarer