Maxad tävlingsdag på Vallåsen

Gick i mål som snabbaste tjej efter en grymt rolig tävling.

Grymt ös i spåret. Galet fin publik. Sol. Bra ben. En plan som höll. En cykel som jag stortrivs på. Glada cykelkids och världens bästa support. Världens godaste lammburgare. En maxad dag helt enkelt.

Tävlingspremiär på Juliana Joplin

Idag fick jag äntligen tävla på "Julianan" för första gången. Jag blev inte besviken. Exempelvis sväljer hon ojämnheter väldigt effektivt, vilket gör att jag sparar kraft och att jag kan välja raka spår både uppför och utför. Hon väger nåt litet kilo mer än de värsta racehojarna, men jag upplever inte det som ett problem. Hon känns snarare kvick, men också stabil när det krävs stabilitet. Jag körde idag i "trailmode" under hela racet och det fungerade utmärkt. Skönt att slippa greja med dämparen. Flera killar nosade nyfiket på henne idag och jag kunde ju då upplysa dem om att det finns en Juliana även för dem: Santa Cruz Tallboy. 

Kroppen, knoppen och planen

Tack kroppen för att jag slapp slita ont idag - eller var det kanske knoppens förtjänst? Lyckades hitta en bra känsla. Det var roligt att tävla - inte pressat. Hade bestämt mig för att hålla igen nedför, för att inte spänna mig för mycket utan spara musklerna till uppförskörningen. Det gick enligt plan. Körde helt klart tillräckligt snabbt utför i förhållande till de andra tjejerna och kunde ösa på uppför utan att gå på rött. Kunde hålla en lagom pulsnivå på alla fyra varven och kunde absolut kört ett par till.

Har haft dåligt självförtroende i min utförskörning på sistone. Men mina Stravatider idag visar att det inte är så illa. Jag känner dock att jag har så mycket att förbättra och jag är riktigt, riktigt peppad att bli en bättre cyklist nedför. 

Grymt kul att tävla på Juliana Joplin idag!

X-cup på Vallåsen - grym bana och massivt publikstöd

Jag gillar att köra X-cup på Vallåsen. Kanske till och med älskar det. Stämningen på Bike Parken i kombination med den lite speciella utmaningen att köra upp och ner för åsen så många gånger som möjligt gör det riktigt bra helt enkelt.

Banan bestod i år av den sedvanliga, ihållande klättringen uppför åsen, men en ny nedförskörning. Vi körde i "Spruffs", en av de enklare DH-banorna på Vallåsen Bike Park. Idag var det skitkul att köra Spruffs. Det var sånt ös! Det var helt galet kul! Tack alla som hejade på mig idag - ni gjorde min dag!

En eloge till männen bakom verket, Lonnie, Vilse och Jakob, som fick till en toppbana även detta år! Och som vanligt bugar och bockar vi för X-cup teamet som ger oss dessa fantastiska tävlingar.

Hjalmar och Signe körde Knatteracet och extra kul var det att flera barn från Cykelkids var med! 



Signe. Foto: Miriam Stilling

Hjalmar. Foto: Miriam Stilling.



Kommentarer