Fokus på att bli frisk och tankar om 2017

2016 blev ett bra cykelår. Jag summerade säsongen redan i oktober och det inlägget hittar du här>>

 Prestera bäst när det betyder mest - mitt 2016


När jag nu härvar med kalla vinterpass, monarkträning och sjukdomsperioder så är det såklart mitt SM-silver och den fantastiska upplevelsen på Cykelvasan som motiverar extra. Men det finns många fler cykelminnen som är lika viktiga, som gör att vi orkar att gasa vidare i vårt cykelrace 2017, exempelvis:
  • Cykelkids - vi startade en cykelgrupp för barn i alla åldrar. Succé och otroligt roligt!
  • Signe parkerade först balanscykeln i garaget och sen 12-tummaren. Nu drar hon fram på gatorna på en 16-tummare och vill dessutom börja cykla BMX!
  • Hjalmar är så stolt över att han orkar cykla långt och länge i skogen. 
  • Att vi delar vår cykelkärlek med vänner och släkt. Alltfler runt oss upptäcker hur roligt det är att cykla i skogen och att fara runt i Sverige och få fina cykelupplevelser.

Det här vill vi göra 2017!

Efter en december som präglats av sjukdom och missad träning tar vi nu gärna klivet in i 2017. Hoppar över meningslösa nyårslöften och fokuserar på vad vi vill uppleva tillsammans. Här är ett axplock från familjens önskelista:

  • Campa med kusinerna
  • Liseberg
  • Åka till Funäsdalen 
  • Träningsveckor
  • En lååång husvagnssemester med mycket cykling och många naturupplevelser
  • Starter i de roligaste, bästa och hetaste långloppen

Kombinera familjens önskelista med min tävlingsplan

Till viss del kan vi nog se fram emot en kopia av förra sommarens upplägg, men också några nya idéer som vi filar på. Jag känner exempelvis att jag behöver fler möjligheter till ordentlig träning flera dagar i rad, vilket jag ska försöka få till. Att kombinera barnens önskemål med tävlingsplanen ska helt klart fungera bra.

Fokus på att bli helt frisk och sen köra hårt

Just nu är fokus på att bli helt frisk från den långa, tunga förkylning som delvis förstört julledigheten. Jag har gjort ett par träningspass men måste vila idag. Känner en liten obehaglig smärta i halsen och trötthet efter gårdagens distanspass, så det är bara att hålla i tyglarna. Det är jobbigt. Jag vill så mycket. Och det är en klurig balansgång att ta sig tillbaka efter sjukdom. Det är många som säger till mig att det är skönt att det bara är december. Och ja, det är det. Men jag vill bli så mycket starkare till nästa säsong så jag behöver alla pass jag kan få. Jag har inte tid att inte träna. 

Kommentarer