När träningen hindrar jobbet att ta över livet

Bort med jobbtankar och stress... 


Dricker kaffe och hejar på Britta Johansson Norgren som kör Birkebeinerrennet i en ny 5 liters rygga från Coxa (en prototyp som jag ska testa). Barnen leker med lego och ute vårsnöar det (snö som faller men inte ligger). Ulf slog till med helgstädningen igår när jag tränade och plötsligt fanns det tid att hjulsnurra framför TV:n.

Jobbet är jobbet, det är inte livet

Tid är annars en bristvara just nu. Efter en omorganisation på jobbet har min jobbsituation alltmer kommit att präglas av just tidsbrist. Du känner säkert igen situationen. Att-göra listor som bara växer. Möten som bara blir fler. Känslan av att inte vara tillräcklig. Träningen har aldrig varit viktigare! Det är den som får mig att stänga datorlocket klockan fyra. Trött av träning och vardagssysslor, hindras jag att öppna den igen på senkvällen. Det skapas naturliga gränser mellan jobb och privatliv. När jag tränar klarnar tankar, prioriteringar blir tydliga och det blir lättare att hålla distans. Jag tänker inte låta mitt jobb hindra mig att förverkliga drömmar och att vara en bra mamma. Jobbet är jobbet, det är inte livet.

Fina träningsveckor här hemma

Det har gått två veckor sedan jag kom hem från Sydafrika. Det känns som månader mentalt. Min vardag här hemma skiljer sig så totalt från livet jag levde under mina veckor i cykelparadiset. Det var häftigt att få uppleva hur det är att bara fokusera på att träna, vila och äta. Men det var också skönt att komma hem till familjen och vardagen. De första dagarna efter hemresan var jag klubbad. Sen kom energin tillbaka och jag har fått två riktigt bra träningsveckor här hemma. Fin känsla i kroppen och bättre wattsiffror än nånsin på Monarken. Känns som en bra start på den nya fas i träningen som jag går in i nu.

Härlig distanstur i Knäred förra helgen

Ulf tar en go macka

Ny fas i träningen

Nu är det högre intensitet på vissa intervaller, lite mer vikt och explosivitet och mer fokus på tekniken. Jag körde ett nytt pass igår som helt och hållet fokuserade på teknik. Det blev ett bra och ganska tufft pass som avverkades i alla tänkbara väderförhållanden... hagel, snö, regn, sol... men ingen värme. Den låter vänta på sig. Men det går bra ändå.

Upp och ner, upp och ner, upp och ner... på Hallandsåsen


Juliana Joplin till salu

Jag ska sälja min Juliana Joplin / Santa Cruz Tallboy. Kolla in annonsen på Blocket >>



Kommentarer