Plötsligt är världen behaglig och glasklar

Mina nya Rudy Project - slipade för just mina ögon

Jag tänkte summera veckan som gått - första veckan hemma efter spanienresan - men fick först logga in i träningsplanen i Peppster och i jobbkalendern för att komma ihåg hur dagarna sett ut. Tempot är rasande högt nu. Typiskt våren.

Vabba, sega ben och härligt att vara tillbaka i skogen

Veckan har präglats av Hjalmars vattkoppor. Ulf vabbade måndag-onsdag och jag torsdag. Och eftersom det vankades scharlakansfeber på Nyckelpigan fick Signe också vara hemma. Hade planerat cykelpendling tisdag och onsdag, men på onsdagsmorgonen regnade och blåste det så jävligt, så jag tog bilen. När jag kom hem var jag riktigt trött, så jag ställde in träningen den dagen. Det händer inte ofta, men det kändes rätt och på torsdagen kunde jag köra två bra pass med ny energi. Gjorde mina fartintervaller på Vallåsen för första gången i år och det var kul, men segt. Inte mycket fart i benen ännu, men fick lite tröst när jag kollade Strava efteråt och kunde konstatera att det iallafall var ännu segare vid samma tid förra året.

Det är härligt att vara tillbaka i skogen igen! Har kört några fina stigpass under påskhelgen och det är kul, men oj oj man längtar efter värmen! På påskafton var det det ett par plusgrader och snöblandat regn... vi lyckades dock avsluta vårt distanspass i Knäred innan det blev ett rejält snöfall. Regnet gjorde det halt på stigarna och distanspasset blev också ett bra teknikpass. Gillas!

Plötsligt är världen behaglig och glasklar 

I början av veckan hämtade jag mina nya, slipade Rudy Project på Synsam Sports i Halmstad. Jag har använt dem på samtliga pass den här veckan, i varierande väderförhållanden och i olika typer av terräng. Det är en dröm att ha dem på sig. Världen runt mig är plötsligt glasklar! Det är större skillnad än jag trodde att det skulle vara och otroligt härligt. Jag älskar den gula toningen som skapar ett behagligt ljus, men som också gör alla konturer tydligare. Som min optiker sa, så får ögonen jobba en hel del när jag tar dem på mig och det är en fördel att ha dem på sig en stund innan man ger sig ut. Jag ska fortsätta att testa dem i olika förhållanden, men det första intrycket är väldigt positivt och jag vill helst ha dem på mig hela tiden.

Nya vattkoppor och fortsatt pussel

Den här veckan blir det fortsatt vabbande och pusslande. Signes vattkoppor har precis blommat ut. Det går än så länge jättebra, hoppas det fortsätter så. Inte utan att man längtar efter några helt vanliga veckor nu. Ibland är det ju bara så gott med vardagsrutiner.

Kommentarer