MTB-podd, mosslandning och en massa ont

Inga bra cykeldagar just nu

Den här veckan skulle det bli många fina timmar på sadeln. Härliga sommarturer på lite lägre intensitet. Just den cyklingen som man längtar efter hela långa vintern. Än så länge har jag cyklat mina timmar. Men de har knappast varit värda att längta efter. Det har gjort förbaskat ont att cykla helt enkelt.

Min skada kom smygande i fredags och blommade ut under ett långt, fruktansvärt distanspass i lördags. Jag har ont i bröstryggen, bröstkorgen, skuldra, nacke, arm. Smärtan rör sig och förändras. Ibland är det punktsmärta och ibland strålar eller skär den. Vad som är anledningen är svårt att veta, troligtvis är det olika faktorer som samverkar och kanske en mossmjuk, men ganska rejäl, kraschlandning på träning i torsdags blev droppen som fick bägaren....

Proffsen på Take Care tar hand om mig

Jag har fått naprapatbehandling på Take Care två gånger, senast vid lunch idag. Inga snälla massagesessiorer, utan ganska tuffa omgångar som jag tror gör susen. Jag är så otroligt tacksam för att jag har professionella naprapater på det gym där jag tränar. Roine och Stefan har hjälpt mig många gånger under åren och varit en del av resan från den första korsbandsskadan till min cykelsatsning.

MTB-podden på Monarken

Försökte mig på en fartlek i eftermiddag, men fick avbryta då det gjorde alltför ont. Hade förberettt Monarken så jag kunde hoppa upp på den istället och ändå få min planerade sadeltid. Lyssnade samtidigt på MTB-podden som Per Frost och jag spelade in i Stockholm för några veckor sedan. Lite underligt att lyssna på sig själv, men tycker att det blev ett ganska trevligt samtal. Hoppas att poddlyssnarna tycker detsamma.




I måndags var jag och Hjalmar ute på en liten tur på stigarna på Hökafältet. Han var helt grym och han tyckte det var så himla kul. Vi cyklade en hel mil på nästan bara stig och han öste på rätt bra. Jag var riktigt imponerad.

CoXa 5 - ny modell från CoXa Carry

Nu ska jag värma en vetekudde och värma mina muskler med. Sen ska jag förbereda för en dag tillsammans med CoXa Carry. De har nyligen gett ut en ny modell, CoXa 5, som jag får chansen att testa imorrn - spännande.

Kommentarer