Vi ses väl på Fjällturen - favorit i repris och cykelclinic


2014 körde vi för första gången Fjällturen - långloppet som tar cyklisterna de makalöst vackra fjällstigarna från Funäsdalen till Ramundberget. Vi tillbringade en vecka i Funäsfjällen och blev bokstavligt bergtagna av denna del av den svenska fjällvärlden.

Därefter har vi återkommit både 2015 och 2016. Och i sommar styr vi kosan norrut igen. Den 14-15 juli smäller det. Med barnens race på fredagen och de längre distanserna på lördagen. Men hela veckan innan lär bli en enda cykelfest, med massor av spännande cykelevent.

Läs mer om Fjällturen och Cykelveckan här >>

Gruvhålen passeras under de längre distanserna - så fint

Naturupplevelse och tuff utmaning

Att Fjällturen är ett av mina favoritlånglopp är knappast en hemlighet. De längre distanserna ger cyklisten en grym kombination av unik naturupplevelse och riktigt utmanande cykling (och ni som känner mig vet att jag älskar just den kombon). Vill man inte fjällrejsa med maxpuls, så kan man såklart låta naturupplevelsen dominera. Jag har lyckats kombinera dem båda alla de tre år jag kört.

Efter tävlingen väntar mat och mingel. Brukar vara riktigt trevligt och jag vet inte hur många goa cyklister jag lärt känna i eftersvettsångan.



Kasta dig över mig!

I år har jag äran att vara ambassadör för Fjällturen. Det innebär att det är fritt fram att kasta sig över mig och pumpa mig på all tänkbar information om Fjällturen - så gör det! Kanske redan på Lida Loop till helgen?

Cykelclinic 13 juli i Ramundberget under Cykelveckan

Det innebär också att jag kommer att hålla i en cykelclinic för nybörjare torsdagen den 13 juli i Ramundberget. Anmälningarna har börjat trilla in, så är du sugen, tveka inte! Det kommer att bli en riktigt fin dag med övningar, fjällcykling, lunchpaket och en del annat smått och gott.

Mer om min clinic här >>




Barntävling med Mickelina Räv i målfållan

Våffelstugan i Djupdalsvallen är ett måste under veckan
- passeras under tävlingen 

Kommentarer