Överlever jag vintern? I så fall starkare!

Morgonträning på TC - min räddning i vintermörkret

Jag måste bara få skrika ut: JAG HATAR VINTERN! 

Det är inte kyla och mörker som är jäkligt nära att knäcka mig just nu. Det är alla förbannade sjukdomar som härjar runt! Jag är så sjukt trött på att vara vaksam. Less på att hålla behörigt avstånd från min omvärld.

När jag lägger mig på kvällen tänker jag: Jag lägger ner det här nu. Jag skiter i det. Det är inte värt det.

Men nästa morgon på Take Care, när jag lägger på en extra vikt på skivstången eller kan öka tiden på mina snakerope-intervaller, då kommer den där jävlar anamman tillbaka. Den där känslan av att bara vilja mer. För att jag älskar att träna. Att bli starkare. Att utvecklas. Det är bara vintern jag hatar.

De flesta familjer verkar vara mer eller mindre sjuka just nu. Hur är det hos er?

Så här är status hos oss:

Ulf - influensa
Signe - hos mormor och morfar för att slippa undan dagisbaciller
Hjalmar - frisk
Nellie - diffus

Ja, min status är diffus. Tränade imorse och det kändes bra, men fick ställa in kvällens monarkintervaller på grund av en diffus känsla som smugit sig på. Det är bara att vänta och se vad morgondagen har att bjuda på. Sjuk eller frisk? Nåt säger mig att den här veckan slutar på de tre timmar jag hittills inkasserat. Men hoppet är det sista som överger oss, eller hur?

Nu tar jag mig en dubbel Kan Jang och en kopp te. Mandelmanns väntar.

Hade det inte varit för bacilluskorna så hade jag nog gillat vintern... bara kolla så fint det faktiskt var i helgen...

Snowracer och varm choklad hos mormor och morfar

Isbana men fint på Hallandsåsen
Krya om du är sjuk! Håll dig på banan om du är frisk!

Kommentarer