Justerad påskträning, ny istid(?) och cykelkarta

Fem pissepauser på påskaftonsrundan - lite mycket kaffe kanske älskling?

Jag gillar påsken. Julen borde vara mer så här. Kravlös och avslappnad. Lite ris med pynt, blommor på trappan, påskägg till ungarna och god, enkel mat. Tid att vara i skogen, träna och fixa här hemma. Det är bra.

Vi hade några föräldradagar kvar på Hjalmar och han fyller åtta om en månad. Så jag ska vara ledig hela påsklovet. Så härligt. Det ska bli ganska mycket träning (såklart) men också en hel del hemmafix. När säsongen väl drar igång är det svårt att hinna med nåt annat än det absolut nödvändiga, så i veckan som kommer tänkte jag putsa fönster, fylla upp frysen med glutenfritt bröd och lite sånt. Signe har hål på 90% av sina leggins, så det är även läge för en shoppingrunda.

Jobb, kartor och MTB-led

Jag ska också håva in lite ny jobbenergi tänkte jag. Efter en minst sagt turbulent första tid som projektledare för utvecklingen av Laholm som cykeldestination, där arbetets fortsättning ifrågasatts i samband med en större utredning av kommunens destinationsarbete, så fick jag på skärtorsdagen veta att jag får fortsätta, om än bara på halvtid. Vad jag ska göra resten av min heltidstjänst är än så länge oklart, men det är väldigt skönt att äntligen få beslut om att jag får fortsätta med cykelutvecklingen.

Landsvägskarta och förhoppning om MTB-led på Hökafältet 

Min första "leverans" är en karta med förslag på 12 landsvägsturer på och runt Hallandsåsen som jag gjort tillsammans med de andra "åskommunerna". Nyfiken på den? Kolla in på visitlaholm.se >>

Nu jobbar jag vidare med en digital cykelkarta som kan bli kanonbra. Också hoppas jag lösa finansiering av en 12 kilometer lång MTB-led samt en teknikbana på Hökafältet Mellbystrand. Där vill Länsstyrelsen också att jag anlägger en cykelcrossbana, vilket jag hoppas få till, det hade varit grymt häftigt!

Ny cykelklubb på g!

Under lovet väntar också en del jobb med uppstarten av en cykelklubb med fokus på barn och stigcykling. Det blir på så vis en fortsättning på Cykelkids och det känns fantastiskt kul. Jag återkommer i ämnet. Det är värt en egen Hjulsnurr, för det är så himla härligt.

CoXa R5 fungerar riktigt bra på distanserna

Ändrad påskträning och istidstankar

Tillbaka till påsklovsträningen. Planen var att köra mycket teknikträning den här veckan. Men underlaget på stigarna ställer till det. Att köra i Vallåsen Bike Park är helt omöjligt. Så coach Emma har fått planera om en del. I pipen finns ett rejält intervallpass idag, distans måndag och tisdag och därefter några dagar med lite kortare pass som maxstyrka och intervaller. Lovet avslutas med en lördagsdistans och som prognosen ser ut nu, kan den eventuellt ske i tvåsiffrig "värme"!

Hemska hemska istidstanke

Igår körde vi vår årliga påskaftonsdistans hos Ulfs föräldrar. Det var riktigt mycket snö och is kvar i skogen. Mina ben tog hemskt mycket stryk och jag var riktigt mör de sista kilometerna. Ulf sa en sak som etsade sig fast och som kommer att ge mig mardrömmar ända till sommaren. Han sa: Tänk om vi är på väg in i en ny istid. Tänk om det blir så här, hela tiden, för alltid. Hemska, hemska tanke. Vi behöver vår. Nu!


De stackars frusna hojjarna vill inte ha istid

Påskkärring letar påskägg

Hjalmar var i snickarboden när vi cyklade 


Kommentarer