Stövelfri och intensiv dialog för separata damstarter och rättvist tävlande

Lida Loop var en av de tävlingar som hade separat
damstart 2017 - upplägget blev inte helt hundra -
undrar hur de gör i år?


Jag längtar till mitt riktiga liv. Till fullt ös och sliten kropp. Mitt liv är intensivt, härligt och uttröttande - och jag älskar det. Just nu är jag otålig. Vägen tillbaka går så långsamt.

Jag vet att jag är lyckligt lottad som kommer att bli bra igen. För det ska jag bli! Inte alla som råkar ut för olyckor, skador och sjukdomar kan bli återställda. Jag tänker ofta på alla dem vars liv förändras för alltid. Jag har blivit påmind om att det vi har här och nu kan förändras på ett ögonblick.

Går utan stövel nu

På tisdag är det sex veckor sedan min operation. Det är normalt då man börjar gå utan stövel. Jag slutade använda min redan efter fem veckor, eftersom jag fick ont i såret när jag satte ner foten i stöveln. Det har faktiskt gått bättre än förväntat. Går nu med kilar i stabila sandaler. Utomhus använder jag kryckor, men inne går jag oftast utan. Jag får inte vara utan stövel annat än här hemma och på gatan utanför. Eftersom det är väldigt lite blod i området runt hälsenan, är sår svårläkta där och jag tror att stöveln stör läkningen ytterligare. Och eftersom jag bestämt mig för att mitt SÅR SKA BLI HELT BRA NU så får jag helt enkelt stanna här hemma.

Dagarna ägnas åt rehabövningar, mindfullnesträning, vila, besök på ortopeden och hushållsarbete... typ. Inte jättekul.

X-cup Vallåsen förra året -
glömmer aldrig hur stark jag kände mig.

Min grymma, grymma cykelkille

Barnen och Ulf fick därför åka till X-cup på Vallåsen utan mig idag. Hjalmar körde vuxenspåret (!) och gjorde det bra. Tuff kille med starka ben, den där lille mannen. Jag hade så gärna varit där och sett honom.

Intensiv dialog för separata damstarter och rättvist tävlande

Den här veckan har det varit mycket dialog kopplat till frågan om separata damstarter och rättvist tävlande. Glädjande nog har vi fått upp frågan på förbundsnivå och förbundskapten Annie Söderberg har också bjudit in merparten av elittjejerna att skriva på en "gentle(wo)mens" agreement mot drafting, dvs. att ligga på en herråkares hjul.
Tack alla som skrivit på den namninsamling för separata damstarter som gått ut!

Det mesta blir bra till slut - jobbet

Jag har också varit på ett möte gällande min tjänst med att utveckla Laholm som cykeldestination. Tyvärr har politiken dragit ner ambitionsnivån, så min tjänst ska bli på 50 procent istället. Exakt vad som händer med resterande del av min heltidsanställning är oklart. En frustrerande situation som dessutom blivit väldigt utdragen. Men jag hoppas och tror på en bra lösning. Det mesta blir ju bra till slut, eller hur?


Kommentarer