Cykelprylar, säsongens brillor och älska funktion

Nya glasögon - tåliga är bara förnamnet - perfekta till cykellivet  

Det är kul med nya prylar till cykellivet. Eller hur? Just nu är det mycket på gång i vårt garage. Cyklarna ska bli redo för säsongen. Meken är i sitt esse! Vårfeelings och cykelkärlek - underbart!

Har äntligen fått ordning på min wattmätare från Stages som strulat. Eller ja, de skickade helt enkelt en ny. Det tog en vecka och vi behövde inte göra nåt mer än att skicka iväg den gamla. Snacka om service! Väntar med spänning på att våra nya teamkläder ska komma - såg skisser på dem på vår teamträff  och ååå... de kommer att bli så fina! Och nya skor måste jag ha. Har ju kört i mina dundersköna touringskor sedan i somras, men nu får jag nog se till att köra in ett par "riktiga" cykelskor till säsongen. Kan dock tipsa om touringskor - så goa! Man blir bortskämd.

Nya slipade Rudy Project 

Inför årets säsong har jag kollat synen igen och skaffat nya, slipade glasögon. Kör vidare med Rudy Project. Har hittat en båge som är perfekt för mig och det här är faktiskt tredje paret! De nya har färgen "change copper" och är både kontrasthöjande och fotokromatiska (ändrar nyans efter ljusförhållanden). Jag upplever att det är perfekt när man kör mountainbike och ljusförhållanden och terräng ändrar sig så fort man går in på stig.

Jag vände mig ju till Synsam Sport i Halmstad för ett par år sen och de hjälpte mig med både slipade glas och passande bågar. Jag är jättetacksam för hjälp. Numera cyklar jag aldrig utan glasögon. Och jag måste bara rekommendera deras abonnemangstjänst. De kallar den Lifestyle och den går i korthet ut på att man abonnerar tre par glasögon och att man kollar synen varje år. Förändras den får man byta sina glas.

Clara på Synsam Sport har hjälpt mig med årets cykelbrillor 

Vanliga, men ändå ovanliga - älska funktion

Jag blev så inspirerad när jag var i butiken för några veckor sen, så jag beställde ett par vanliga, men ändå lite ovanliga, glasögon. Det är kupade sportbågar, men jag ska använda dem som vanliga glasögon. Väger typ ingenting och är både okrossbara och inställbara. Så extremt praktiska och sköna, så man bara måste älska dem. Ungefär som vinterbibs med dragkedja för snabba kisspauser. Jag älskar funktion!

Kommentarer