Lyx på gymmet

Imorse gick PT Jonas på Take Care igenom mitt  rehabprogram. Det hörs för sorgligt att jag, fem år efter min korsbandsskada, fortfarande sysslar med rehabträning. Men så är den dystra verkligheten och den får jag leva med. Mitt rehabpass, som jag ska köra en morgon per vecka, kändes kanonbra. Jonas har klurat ut att jag behöver stärka höger säte och utsida lår för att förhindra att mitt gamla knä sticker inåt (vilket det gör alltsomoftast).

Rehabpasset ska kompletteras med ett rent styrketräningspass som också det körs en gång i veckan, samt stretch och foam roller. Jonas har utformat båda mina pass efter tester av styrka och svaghet, rörlighet etc. Till det har han lagt in vissa önskemål som jag har och sådant som man generellt tränar för att bli en starkare cyklist. Med andra ord ett program som är helt och hållet anpassat efter mig. Det är så lyxigt och definitivt något jag rekommenderar alla att unna sig! Träningen blir hundra gånger roligare när man vet att allt man gör är rätt och välbehövligt.

Kommentarer