Min Må-bra-teori

Har nu tagit det lugnt i snart en vecka. Förkylningen gick förvånansvärt snabbt över. För några år sen kunde jag vara hemma från jobbet en hel vecka på grund av en simpel förkylning. Tvingades vila från träning ännu längre. Jag blev helt enkelt vrålförkyld och däckad  - länge. Under det senaste året har jag märkt att min kropp hanterar förkylningar bättre. Jag känner mig överlag betydligt starkare nuförtiden. Känner ofta att jag bara längtar till nästa morgon innan jag ska gå och lägga mig. Vaknar utsövd. Mår överlag rätt bra helt enkelt.

Jag har en teori om varför det är så. Det här gör jag nu, som jag inte gjorde då:
1. Prioriterar min hälsa och min familj framför jobbstress
2. Tränar minst fem gånger i veckan
3. Äter riktigt mycket grönsaker
4. Dricker ett glas Berocca varje dag

Nu väntar en go kopp kaffe och soffmys. Imorrn bitti väntar Monarken och ett lagom snällt intervallpass. Skönt att snart vara igång igen!

Kommentarer