"Sykka fåt"

Igår utökades släkten Larsson av en ny liten tjej. Jag såg sms:et runt tvåtiden inatt. Lycka. Grattis L-P och Tina! Jag längtar så efter att träffa henne. Inget är underbarare än en liten bebis.

Här hemma är det vardag. Igår blev det ett sent garagepass efter jobb och Maxi. Idag blev det ett nytt garagepass på lunchen. Två ynkliga timmars cykling på två dygn. Men hyfsat bra kvalitet på båda passen. Och framförallt inga knäproblem! Imorrn blir det vila. Har två dagar med nätverksmöte i Stockholm framför mig. Kanske, kanske går det att klämma in ett nytt garagepass på torsdagkväll.

Vid denna tiden på året är min längtan efter löpträning som störst. Det är verkligen optimalt väder för att bara snöra på sig skorna och ge sig ut. Har känt mig lockad att börja med lite försiktig löpträning, men ska låta bli. Det kan förstöra så mycket om knät inte håller.

För övrigt måste jag bara berätta att fröknarna på dagis numera får tvinga Hjalmar av cykeln när de är ute. De tycker att han ska leka med nåt annat och att sisådär en timmes cyklande kan räcka för en tvååring. Det tycker inte Hjalmar. Och när han kommer hem så säger han "Sykka fåt". Cykla fort. Min kille.

Kommentarer