Vilar framför brasan

Har åkt på höstens första, och förhoppningsvis enda, dunderförkylning. Det började i söndags och är nu i sitt esse. Håller mig stilla idag. Har sjukanmält mig. Eldar i brasan och vilar. Så mycket mitt rastlösa jag tillåter.

Min sjukgymnast rekommenderade mig att ta ett par veckors träningsfritt efter Merida MTB Maraton. Jag sa att jag kunde sträcka mig till en vecka. Det lär det ju bli, för träning är då inte aktuellt. Annars är jag riktigt sugen på gym- och garageträning nu. Har bokat tid på Take Care för styrkeprogram och planerar att åka till Aktivitus för cykelprogram om några veckor.

Försöker hitta tillbaka till den finfina kost som vi höll för nåt år sen. Begränsat med kolhydrater och främst riktigt fiberrika sådana och massor med grönsaker och bra kött och fet fisk. Minimalt med socker! Lättare sagt än gjort, men maten är helt klart en avgörande pusselbit för att nå en stark och hälsosam kropp. Dessuom vill jag gärna att Hjalmar lär sig äta bra från början.

Idag blir det grillad vitkål och lax till lunch. Mumma - ett av mina favoritrecept!

Kommentarer