Bålövningar och grön mat

Efter en lång helg i magsjukans tecken var både Ulf och jag rätt nöjda med att hemmalunket skulle ersättas med jobb och vardag igen. Men... Samtidigt som vi börjar göra Hjalmar klar för dagis inser vi att han har feber. Förmodligen orsakad av en kombination av förkylning och två stora kindtänder som är på väg upp. Så det var bara att friskanmäla mig och sen vabbanmäla mig och snällt stanna hemma.

Morgonen gick bra. Vi bakade bröd och satte en surdeg (mitt livs första). Sen kom tristessen. Köra bilar. Läsa böcker. Leka på rummet. Måla. Men ingen ork. När jag gräddade pannkakor bröt han ihop. Han ville ha våfflor. Och när jag tog fram vaniljglass bröt han ihop. Han ville ha pinnglass. Nu sover han välförtjänt.

Känner att min vanliga energi har börjat återvända. Jag vill baka bröd. Jag vill göra bålövningar. Jag vill äta nyttigt. Jag vill cykla. Det är skönt. Nu hoppas jag att jag kan vända på steken och byta mitt hormonstyrda, onyttiga och trötta liv mot ett sunt.

Jag börjar med maten och bålövningarna. Grönare mat och mindre onyttigheter. Kräver fortfarande väldigt mycket kolhydrater på förmiddagen, för jag är så hungrig, men det är ju inte hela världen. Lovar mig själv att komma igång med hemma-bålövningar varje dag. Det tar bara tio minuter. Men det är tio välinvesterade minuter.

Kommentarer