En väldigt tidig morgon

Tar en paus från jobbet. Lite svårt att fokusera idag. Vaknade vid fyra och kunde omöjligt somna om. Urhungrig. Förmodligen var det gårdagens utomhuscykling som satt sina spår, kombinerat med trötthet och svårt att käka kvällsmat. Gick upp vid fem och åt frukost i min ensamhet. Vid sex väckte jag Ulf och åkte sedan till gymmet. Första gången som jag kört morgonträning med magen. Lite nervöst - tänk om jag kickar igång ett jätteillamående för resten av dagen!

Det var grymt skönt att träna. Inga problem med illamående och kunde köra på som vanligt med fokus på ben och bål. Har lagt till en del armar och rygg, eftersom vissa andra övningar har fått utgå. Framförallt såna där man ligger på magen - inte så skönt... Jag har fått fin hjälp av PT Jonas med att justera mitt program. Än så länge är det nästan identiskt med min ordinarie, men vid månad 5-6 kommer bland annat enbensövningar att bytas mot två ben. Det jag märker allra mest av är att jag under vissa pass får ta fler pauser än normalt eftersom pulsen rusar och hjärtat slår riktigt hårt.

Igår var det en riktigt bra dag. Cyklade ute och mådde som en drottning hela dagen. Orken tog slut vid sex-tiden, men vad gör det när man haft en toppensöndag?



Kommentarer