På startlinjen igen och anmäld!

Igår gick sista deltävlingen av X-cup - ett fantastiskt arrangemang som under året bestått av sju deltävlingar runt om i Skåne. Denna gång bjöds cyklisterna på en fin, men krävande, bana i Käglinge utanför Malmö. Ulf har kört merparten av tävlingarna och gjorde ett bra race igår. Jag startade i Start 1, där man kör i cirka 40 min (normalt sett kör jag i start 2 och då cirka 60 minuter). Det var fantastiskt kul att tävla igen. Banan var jättefin, men hade några backar som gjorde den ganska jobbig. Särskilt för mig som helt saknar lår- och sätesmuskler efter mina foglossningar. I mål hade jag tre karlar framför mig och ingen dam så jag är nöjd. Hade galet höga pulsvärden, så jag är också nöjd med hur jag lyckades pressa mig och att jag inte heller fick ont under tävlingen eller efteråt. Däremot var jag väldigt trött på kvällen (för att inte tala om när jag satt och ammade på natten...)

Barnen var med, vilket gjorde dagen mycket intensiv. Hjalmar var i konstant rörelse. Inte helt optimalt att ha dem med om man ska köra lite mer "seriöst". Ganska tufft att få till allt och absolut ingen återhämtning efter loppet. Jag åt först två timmar efter målgång och det var också första gången jag fick chans att sitta ner och vila benen (jag gick och ammade för att kunna kolla Hjalmarbusen). Inte jättebra för kroppen.

Men fantastiskt kul! Och så roligt att träffa många cykelvänner!

Hjalmar gör sig redo för Knatteracet. Han fick dock prestationsångest och avbröt direkt efter start.


Ulf på väg in mot målgång.

Idag var det dags att anmäla sig till Cykelvasan - mitt stora mål 2014. 12000 platser tog slut på mindre än fyra minuter. Vi lyckades! Så här såg det ut 8.56. Fyra minuter innan anmälan öppnade.
 

Kommentarer