Vi gymmar med Olga Rönnberg

Efter en period med en orolig Signe, som ville bli buren all vaken tid och som var orolig nattetid, satte vi in det tunga artilleriet i förgår: napp och magdroppar. Napp är vi egentligen inte så sugna på, men jag började bli desperat. När man har ett fåtal timmar om dan, mellan lämning och hämtning på dagis, då allt ska hinnas med är det väldigt stressande att ha en bebis som vägrar ligga själv. När dessutom sömnen blir störd stup i kvarten så tryter orken. Men nappen och dropparna gav omedelbar effekt och plötsligt är vardagen så mycket smidigare. Idag hinner jag blogga efter lunch, bara det!

Förutom min familj såklart, har jag tre stora fokus just nu:
  • Mina core- och bäckbottenmuskler som är grunden för allt
  • Mitt flås och min benmuskler på cykeln
  • Att få till en bra och hälsosam mathållning här hemma
Det är tre saker som alla kräver mycket tid och för att få ihop det krävs planering. Vi planerar varje dag; vår träning, saker som måste fixas och vad vi ska äta.
 
De förmiddagar som Hjalmar är på dagis tränar jag styrka efter Olga Rönnbergs upplägg i "Träning för nyblivna mammor". Idag gymmade Signe bredvid mig. Tack vare nappen behövde jag inte invänta att hon skulle somna och jag behövde inte amma mitt i allt. Så tack för femtontimmarsregeln och tack för nappen!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer