Cykeldag och äppelpaj

Idag gjorde vi vad vi gillar mest - cykelutflykt såklart! Hässleholms CK ordnade första racet i Vintercupen på Möllerödsbanan och det var en riktigt bra tillställning. En fantastisk bana, fint höstväder och trevligt folk. För min del var det första gången på cirka ett år som jag cyklade lite mer teknisk cykling och det märktes. Jag var ofattbart långsam bland stenar, snäva svängar och nedförs- och uppförskörningar. Men, vad gör det just nu? För mig är det viktiga att återigen kunna cykla och att jag kan cykla en så tuff bana utan att få ont någonstans. Sen var det riktigt, riktigt rolig cykling. Och precis en sådan bana som jag verkligen behöver träna på. Här fanns det mesta av det jag är sämst på, ha ha ha. Benen krampade efter cirka 60 minuter men jag kände mig inte begränsad av pumpen idag, vilket var positivt. Förkylningen är helt klart ur kroppen, så nu väntar en ny, bra träningsvecka hoppas jag. Min nya cykel kändes kanonbra, även om jag nog föredrar XTR bakväxel framför XT som denna har. Men det kändes toppen med en 29:a.

Hjalmar var väldigt duktig idag och körde entusiastiskt runt på sin Tiger-spring-cykel i skogen. Signe sov hela förmiddagen. Lyx! Och Ulf skötte sig bra som serviceman.

Efter cyklingen körde vi till Ulfs föräldrar för att äta och hämta äpplen från Kivik. Sockerfri vecka nummer 2 gjorde paus. Planerad paus. Svärmor bjöd på äppelkaka och jag hade nog anat att det skulle bli så och tidigt i veckan bestämt mig för att det var just söndagen som skulle bli pausdag denna vecka. Vilken dag blir det nästa vecka? Kanske inte någon. Vi får se vad invägningen imorgon bitti visar.

Kommentarer