Hemmadag utan måsten

Idag har vi en skön hemmadag. Träning och hjalmarlek på förmiddagen, veckohandling och fika på eftermiddagen. Just nu är det bio i soffan (Hjalmar poppade popcorn för första gången idag - vågar jag säga att det krävdes en sextiotalist för att lyckas med poppandet?) och förberedelser inför morgonsdagens första race i Hässleholms Vintercup.

Att ha en hemmadag som inte är fullspäckad är helt underbart. Höstdimma utanför fönstret, levande ljus och mys härinne. Men tyvärr har vi det alltför sällan och direkt får vi dåligt samvete. Vi borde göra det eller det eller det.... Vi borde bjuda dem på fika, nån annan på mat... Vi borde så mycket - men så väl man behöver just dessa hemmadagar för att hämta andan.

Idag cyklade jag för första gången den här veckan. Hjalmar drog hem en dagisförkylning förra helgen. Har kunnat motionera med promenader och har kunnat göra min styrketräning, så helt däckad har jag inte varit. Cykeln kändes jättebra! Vissa justeringar är kvar, men så bra den börjar kännas. Imorrn ska jag testa den på Möllerödsbanan. Det ska bli kul att cykla någon annanstans än hemmavid. Också får vi en härlig utflykt hela familjen. Det gillar vi.

Kommentarer