Tålamod

Jag har flera gånger tidigare gjort konditionstest och fått träningsupplägg på Aktivitus i Göteborg. Jag tycker att det är ett jättebra verktyg, inte minst när man har begränsat med tid för sin träning. Genom att följa ett professionellt utformat program, som dessutom är utformat efter mina värden, vet jag att varje träningspass "ger något". Oftast har både jag och Ulf max 60-80 minuter för dagens pass och det är inte så mycket, så det gäller att försöka hålla bra kvalitet på alla pass.

Den 22 november ska jag till Aktivitus för ett nytt test och träningsupplägg. Så nu gäller det att träna på bra, så att jag kommer väl förberedd. Självklart ska jag inte ha några förhoppningar om bra värden och jag får inte bli besviken när sanningen om min fysiska status kommer på print. Som min barnmorska sa igår när jag var på efterkontroll och klagade på att magen fortfarande putar rejält: Nellie, det är bara nio veckor sedan du var gravid. Det är inte lång tid. Den försvinner snart. Men det känns faktiskt längesen Signe föddes och jag vill så otroligt gärna ha tillbaka min vanliga kropp snart. Jag kan inte låta bli att vara otålig.

Barnmorskan sa för övrigt att vid tre månader är det lagom att börja träna. Vem kan vänta så länge?

Kommentarer