Hjalmar och Järnhästen

Ännu en intensiv dag går mot sitt slut och jag tycker att det har blivit en  rätt mysigt liten rutin att avrunda med en summering här på Hjulsnurr. Vem skriver jag för? Jag vet inte. Mig själv kanske. Andra tränande mammor hoppas jag, men jag tror inte ni är så många (om ens några). Det spelar inte så stor roll. Alla är välkomna.

Idag kom svärfar Verner med sin Järnhäst. Denna kraftmaskin som jag hört så mycket om, men aldrig sett. Det blev en spännande förmiddag för Hjalmar och en härlig trädgårdsjobbarstund för oss andra. Vi fick mycket gjort och nu är det minsann finare i trädgården än innan stormen. Nu kan det bli vinter hos oss.


 
Eftermiddagen fylldes av fix och träning. Har hittills fått till fyra pass på Monarken den här veckan och börjar känna mig "monarkvan" igen. Körde 15-minuters intervaller idag och kunde som vanligt konstatera att ingen träning är så tidseffektiv som den på Monarken. Alltid jobbigt. Alltid schyssta värden just eftersom det är så jobbigt. Det gillar vi med ont om tid.
 
Ikväll käkade vi Tacostorsk - riktigt bra! Panerad torsk med tortilla, grönsaker och guacamole. Efter det lite ugnsbakade äppelklyftor med frön. Å så gott! Nu säger jag god natt och hoppas att min lilla tös fortsätter att nöja sig med en amning nattetid, för det är helt underbart!

Kommentarer