Testet är gjort

Igår for Ulf, jag och de små till Göteborg för mitt maxtest på Aktivitus och besök hos Ulfs bror med familj. Så här dagen efter är jag allra mest tacksam för att jag har en sambo som ställer upp för mig i alla väder - det blev ju lite segt för honom och Hjalmar igår med all väntan. Men jag är också nöjd över mitt testresultat, som var lite bättre än jag trott. Självklart är jag långt ifrån det resultat jag gjorde på testet för ett år sedan - allt annat är såklart en omöjlighet. Men, gårdagens resultat sa ändå att den träning jag hittills gjort under hösten har gjort nytta och att jag med rätt träning kan  ta mig tillbaka till en hyfsad nivå.

Jag fick en bra konsultation av Mattias på Aktivitus. Vi pratade bland annat om restresultatet i sig, vad som är viktigt i min träning framöver och hur mina förutsättningar ser ut. Jag känner mig än mer motiverad och inspirerad att träna så bra jag bara kan efter gårdagen och jag längtar verkligen efter mitt träningsupplägg som kommer om ett par veckor. I det får jag tydliga instruktioner om hur min träning ska se ut de kommande 16 veckorna. Det är kanonbra - jag vet att varje minut på cykeln har ett syfte och gör mig bättre (förhoppningsvis) och jag behöver inte ödsla kraft och tid på att fundera på hur jag ska lägga upp mina pass. Jag tycker att ett professionellt utformat träningsupplägg är guld värt oberoende av vilken nivå man befinner sig på och kanske framförallt när man har så begränsat med tid som jag har.

Testet är gjort - nu är jag bara så sugen på att få träna, träna, träna!!!

Kommentarer