Torsdag och dubbelpass

Livet med småbarn är så oförutsägbart. Den ena dagen är aldrig den andra lik och även om planering är A och O för att få vardagen att fungera, så kan man aldrig egentligen förutsäga eller fullt ut planera hur en dag ska bli. Idag har det varit en dag när allt bara funkat. Inga sammanbrott och gråtattacker, inget ändlöst ammande och inga bajskatastrofer. Ren och skär lyx!

Att hinna träna som småbarnsmamma
Jag hör ofta att det är omöjligt att hinna träna när man har barn. Jag kan absolut förstå att många har tufft att få tiden att gå ihop. Alla har olika förutsättningar, men jag tror ändå att om man bara vill så kan de allra flesta få till någon form av träning. För mig är träning grunden för hela mitt välbefinnande och därför självklart att prioritera.

Idag hann jag med två träningspass. Det känns jäkligt bra! Så här såg min dag ut:

6.20 Amma

6.30 Hela familjen är vaken! Dags för frukost, tidning och välling!

7.00 Börjar fixa och trixa. Blöjbyten, påklädning, disk och tvätt. Förbereder inför dagens måltider.

8.30 Lämnar Hjalmar på förskolan. Smärtfri lämning - skönt! Signe somnar i bilen.

9.00 Styrketräning på Take Care. Jag har tur. Nästan folktomt och Signe sover hela tiden och vaknar precis när jag är klar. Kunde inte bli bättre! Underbar start på dagen!

10.15 Hemma. Signe somnar om och jag hinner duscha.

10.30 Amning och Signetid.

11.00 Lunch från frysen. Vegetarisk lasagne, så otroligt gott! Hinner med en kopp kaffe också innan Signe också vill ha lunch.

12.00 Putsar fönster och Signe leker i babygymmet.

13.30 Hämtar Hjalmar med bilen. Lite bekvämt, men det regnar och mina ben är trötta. Dessutom gör vi ett hemligt ärende...

14.30 Fika och mys i soffan. Idag har jag inga måsten under eftermiddagen utan tar det lugnt. Stoppar Hjalmar i badet, kokar ägg till kvällsmaten och planerar helgens veckohandling.

17.00 Ulf kommer hem.

17.15 Intervallpass på Monarken. Det går bra.

18.30 Kvällsmat och sen läggning av Hjalmar, tvätt och väldigt mycket amning.

20.30 Ulf är klar för kvällen och kan ta Signe. Jag får egentid framför datorn.

22.00 Kommer jag att släcka lampan. God natt!










Kommentarer