Träningstimme 100

I min träningsstatistik står det just nu 100 h total träningstid 2014! Vilket perfekt sätt att avrunda det första kvartalet och ta ett skutt in i nästa och mot nya mål med träningen och strävan mot ett mer hälsosamt liv. Det här är några av de mål och/eller förändringar som vi klarat att göra här hemma:
  • Vi äter väldigt mycket mer grönsaker och fisk och väldigt mycket mindre kött. Vi har helt vegetariska rätter flera gånger i veckan. Vi äter också soppa minst en gång i veckan.
  • Vi äter nästan bara hembakade godsaker och bara på helgen (bortsett från mörk choklad 86% som vi mumsar i massor). Suget efter godis och glass är i princip borta. 
  • Jag har nästan lyckats följa Aktivitus träningsprogram till punkt och pricka sedan 1  januari. Detta tack vare barnvaktshjälp från föräldrar och svärföräldrar och ett ohämmat engagemang från min sambo.
Framöver fortsätter vi prioritera rörelse, frisk luft och god och sund mat för hela familjen. Det känns som att vår husvagn kommer att göra det enklare att komma från måstena hemma och just leva det där enkla, naturnära och aktiva livet som vi vill ha.

Min 100-de träningstimme var för övrigt sista delen av ett MTB-race pass innehållande sex intervaller i tävlingsfart på cirka nio minuter vardera. Solen sken och jag var nästan helt ensam i skogen. Min nya cykel kändes super och jag kände mig pigg, glad och nöjd. När jag kom hem till Signe och svärmor väntade tomatsoppa, kaffe och choklad. Livskvalitet en tisdag.

Kommentarer