Den perfekta morgonen!

Strax innan sex smög jag upp i ett tyst hus. Fick dricka mitt kaffe och äta fil och müsli i skön ensamhet innan Hjalmar kom tassande. Värmde välling och kramades med min lille, rufsige kille. En timme senare trampade jag iväg mot skogen och andades frisk, syrerik luft efter allt regnande, samtidigt som solen sakta började värma luften. Ulf körde senare till jobbet idag och morgontimmarna var mina. Ett fantastiskt intervallpass på nästan två timmar fick jag. Hög puls och pigga ben. Ensam i den vårgröna skogen. Helt underbart!

Hemma igen var det dags för frukost nummer två. Mitt hembakade nyttobröd, löskokta ägg, kaffe och grapefrukt. Så otroligt gott efter ett rejält träningspass.

Mitt nyttobröd - baserat på havregryn, havredryck, rågmjöl , valnötter, fröer och aprikoser.

Kommentarer