Långlopps-SM närmar sig

Långlopps-SM närmar sig. Bara fyra dagar kvar. Vi har tagit oss tillbaka till Värmland och ABBAS stugby och camping för några dagar med träning, avkoppling och praktiska bestyr. På fredag åker vi ner till Alingsås. Värmen är tryckande och jäkligt jobbig med småbarn och avsaknad av skugga. Känner mig orolig inför söndagens tävling om det fortfarande är så varmt. Störst oro känner jag inte för egen del, utan för Ulfs och barnens. Just nu har vi ingen annan hjälp med barnvakt och langning. Kanske att mina föräldrar kommer upp, annars överväger jag att avstå tävlingen, eftersom det kan bli för tufft för de resten av familjen, men självklart också för mig. Jag kommer ihåg hur det var på långlopps-SM 2012 då Ulf fick bryta och sen kunde hjälpa mig med vatten, vilket var räddningen för mig i den grymma värmen och på den väldigt tuffa banan i Hässleholm.

Här i Vägsjöfors kan vi få till riktigt fina träningspass på stig. Jag körde backintervaller, 90/120, igår och imorse gav jag mig ut 6.45 för ett lite längre, men relativt intensivt pass på nästan två timmar. Funkade suveränt i morgonsvalkan och när jag kom tillbaka kunde Ulf köra sitt pass innan det blev odrägligt varmt.

Kommentarer