Föräldrarna stal barnens Vasa och tecknet på ICA-kvittot

Lugnet lägger sig äntligen i stugan och gör rum för tävlingsnerverna. En dag som denna finns inte tid för nervositet, det är först nu som det börjar kännas att det bara är timmar kvar till start. 8.00 går startskottet i Sälen. Då ska det vara 5 grader varmt... inombords kommer det att vara 50 grader varmt och skenande puls. Men kul ska det bli! Och spännande! Jag har egentligen ingen uppfattning av hur jag klarar 95 km, men det finns en plan och det finns en målsättning. Vi får se hur plan, målsättning, resa och resultat samstämmer när jag korsar mållinjen i Mora.

Vi är nu 25 damer i tävlingsklass. Flera elitåkare har tillkommit så startfältet har blivit starkare. Totalt kommer 1400 kvinnor att starta imorgon. Häftigt! Jag önskar alla en riktigt fin dag i spåret!

Idag gick Barnens Cykelvasa av stapeln här i Lindvallen. Hjalmar och kusinerna Annie och Villiam gjorde fina insatser i det kaos som var då hundratals små cyklister fick trängas bland överentusiastiska föräldrar. Det blev något av en fars där det snarare blev Föräldrarnas Cykelvasa än barnens. Tyvärr gick vi därifrån något besvikna. Hjalmar har klart roligare på Pumptrack-banan i Rörbäcknäs eller på Skatebanan nedanför vår stuga.


Om du har tur, kanske du kan skymta någon av cyklisterna.


Stolt vinnare av guldmedalj.


Annars har vi mest ägnat oss åt förberedelser. Jag rullade lite innan frukost för att testa cykeln och väcka benen. Ulf har varit tveksam till start på grund av förkylningskänningar, men kommer att starta imorgon.


Tusen detaljer ska fixas inför den tidiga starten. Allt måste förberedas, vi lämnar stugan 6.30


Igår när jag handlade fick jag betala exakt 700 kronor. Det är samma siffra som på min nummerlapp. jag tror det är ett gott tecken.

Kommentarer