Höstflyt och nunjut

Ibland liksom flyter livet. Man går med lätta steg. Så är det nu.

Erik har fått jobb på en industri och flyttat till en lägenhet i Unnaryd med två kompisar. Driftigt att fixa jobb bara några månader efter studenten och så häftigt att få smaka på vuxenlivet för första gången. Johan blev nyligen femton och är sedan i fredags lycklig innehavare av både moppe och moppekort. Hjalmar trivs som fisken i vattnet på förskolan och känns för det allra mesta som en rätt harmonisk kille och lilla Signe har tagit sina första vingliga steg och är ofattbart stolt över sig själv.



Jag njuter av mina sista månader som föräldraledig. I november börjar Signe förskolan. Jag älskar livet som hemmamamma och tycker det känns så självklart att ta hand om mina barn, min sambo och vårt hem. Att hinna baka vårt bröd, hämta på förskolan i lugn och ro, laga rejäl mat och se till att helheten fungerar. Det ger också Ulf och mig större möjlighet att planera och strukturera vår vardag så att vi hinner med både träning och annat utan stress.

 
 
Träningen går bra. Har kommit tillbaka efter min förkylning och fått flera superpass den sista veckan. Har för tillfället inget program, utan tränar vad jag känner för. Det blir ganska många tröskelpass i skogen, men också halvdistans och en del bålträning. Att vara ute i skogen under den tidiga hösten är ren njutning och jag försöker fånga känslan och ta den med mig in i vintern.
 
Ja, livet flyter. Men jag vet att livet alltid är föränderligt och att jag ska njuta av nuet. Jag försöker påminna mig om det flera gånger om dagen. Njut av nuet!

Kommentarer