Tjejcykling på Hallandsåsen - vilken härlig dag!

Idag var det äntligen dags för mitt lilla event Tjejcykling på Hallandsåsen - och vilken dag det blev! I sällskap av sjutton härliga MTB-tjejer, några som jag kände sedan innan och några helt nya cykelvänner, fick vi flera timmar höstcykling av klass. Trevligt sällskap, skogen i höstskrud, strålande sol och väldigt ljumma vindar - bättre kan det ju inte bli.

Tanken med dagen var att träffa och cykla med andra tjejer och att bjuda in till våra "hemmastigar". Ulf och Magnus var med för att hjälpa mig att "guida" och det fungerade jättebra. Ibland cyklade hela gruppen ihop och ibland delade vi upp oss. Vi strålade samman vid Rössjöns vattenbyn för att pausa och fylla på energidepåerna och snicksnacka lite. Det blev en väldigt mysig stund.

Det var jätteroligt att så många kom och att alla verkade nöjda och glada med dagen. Det var flera som cyklar ensamma hemmavid och som tyckte det var kul att cykla med andra tjejer och på nya stigar. Jag känner gång på gång i olika sammanhang att det finns ett så stort intresse för mountainbikesporten bland tjejer i alla åldrar och att intresset bara ökar. Det är så kul!

Tips! Det finns en grupp på Facebook som verkar för den här typen av träffar och för att skapa kontakter mellan MTB-tjejer i södra Sverige. Om du inte redan är med, men är intresserad, så hör gärna av dig till mig.

Några bilder från dagen:









Kommentarer