Bubbelbad i vintersolen

Just idag är en riktigt bra dag. En sån dag som man vill konservera, dubblera, kopiera. Jag var på dagspa i Torekov med min mamma. Badade bubblande varm utomhuspool i vintersolen, åt en läcker salladsbuffé och vegetarisk lasagne följt av frukt och kaffe, fick helkroppsmassage och shottade slutligen fänkåls- och spenatsmoothie snaskandes på en hembakad nötbar till eftermiddagskaffet. Och hela tiden, egentid med mamsen... prata om ditten och datten och bara vara. Det händer inte ofta längre. Att man hinner prata så där ordentligt. Att man kan äta lunch och dricka kaffe i lugn och ro och bara njuta. Så lyxigt! Och välbehövligt tror jag. För oss båda. Vi är så lika, min mamma och jag. Vi vill mycket och kör hårt. Då kan en dag på spa vara guld värd.

När jag kom hem till mina älsklingar väntade fredagsmys med fortsatt innerväggsbyggnation och legobygg.

En bra dag som gav den extra energi jag så väl behövde. Nu vänder det!