Min galna Önskelista

En önskelista får vara hur lång och hur galen som helst, eller hur? Om inte ett papper rymmer alla önskningar, så förlänger vi med ett till och ett till och... nånstans i vintermörkret måste vi bara få freaka ut och drömma oss bort!

Så här kommer min. Håll i skägget, tomtefar!

Di2
Shimano XTR Di2
Min gröna älskling skulle bli ännu läckrare med Shimanos nya elektriska växelsystem Di2 och jag skulle få ännu skönare turer. Det elektriska växelsystemet reglerar själv när det exempelvis är dags att byta mellan litet och stort hjul fram. Det kan dessutom vara avgörande i tävlingssammanhang, eftersom jag har en tendens att göra felväxlingar när adrenalin och hjärta pumpar riktigt rejält och stresspåslaget är stort.
Mer om Di2 >>


Sydafrika in my dreams
iRideafrica - March 2015 Singletrack tour
Jag vill, vill, vill till Sydafrika och cykla mountainbike i mars!

"This cycling holiday ensures that you will ride the best mtb trails from Cape Town all the way up to the beautiful lagoon town of Kynsna."

Mer om iRideafrica >>
 
En lekcykel som gör mig grym down the hill
Jag vill bli en modigare, snabbare och skickligare utförsåkare. På Vallåsens Bike Park har jag grymma träningsmöjligheter, men att träna DH på min Superfly tar emot. Och nån ren DH cykel vill jag inte ha - jag vill ju cykla uppför också! Jag har hittat två perfekta alternativ...
 

Trek Lush


Trek Lush
En heldämpad 27,5 tum MTB framtagen för tjejer som vill ha kul i all typ av terräng.
Mer om Lush >>


Santa Cruz Tallboy LT



Santa Cruz Tallboy LT (29 tum)

"If big wheels, big rides, big races and big adventures are your thing, the Tallboy LT is your big ticket."
Mer om Tallboy LT >>