Säl skådad på distanspass

Jag har aldrig tidigare varit med om en lurigare, elakare och svårtydd förkylning än den som gjort sig hemmastad i vårt hem i höst. En månad är vi uppe i nu. Ena dagen friska och pigga, nästa dag värkande halsar och tryck i bihålorna. Har förstått att fler familjer på vår förskola har samma situation. Trots Hjalmars tre år i förskolan har jag faktiskt inte upplevt något liknande innan.

Ulf åkte dit igen i måndags. Jag hade lite känningar i början av helgen, men kunde göra ett första träningspass igår och ett till idag. Två halvdistanspass med blicken lika mycket på pulsklockan som på stigen. Livrädd att köra på för hårt. Och efter passet dönervös för att bli dålig igen.

Idag körde jag längs med kusten ut till Kattvik. Tog mig tid att stanna några gånger för att föreviga min upplevelse. Det blev en fin hösttur. Underbar luft. Och vet ni vad, jag såg säl i vattnet utanför Båstad! Inte ofta man gör det under ett MTB-pass.


På väg söderut - mot Hemmeslöv


Fotostopp för att det är så fint  - mellan Båstad och Kattvik
 
Här kan man få fint flow - Skummeslöv