20 watt plus och blöt stigjakt utan jaktlycka

Två dagar, ett trevligt bonuspass och två programenliga pass avklarade. En bra början på den här veckan med andra ord. Det allra bästa är att hela familjen är friska!

Igår var en nyvunnen vän från Tjejkvällen på Cykelmagneten här för en gemensam cykeltur. Ingela ville prova hur det känns att cykla på 29 tum och med fullgung. Jag var sugen på cykelsällskap efter många ensamma turer under hösten. Två flugor i en smäll och bonus i träningsprotokollet. Verkligen kul att träffa en annan sån där träningstokig själ som älskar skogen och pulsen.

Senare körde jag fyraminutare på Monarken. Höjde 20 watt jämfört med söndagens klenpass och det funkade bra. Har en bit kvar till den nivå jag vill ligga på, men får acceptera att höstens sjukfrånvaro  satt sina spår.

Idag var jag inspirerad av en Stravaväns utflykter norrut och begav mig ut på ett distanspass med syfte att hitta nya stigar. Det blev träningsmässigt ett helt okej pass, men det var blött och jäkligt kallt om fötterna och några bra stigar hittade jag inte. Men känslan i kroppen var bra och med tanke på hot om regn och stormvindar kommande dagar, så är jag väldigt nöjd med att dagens pass är genomfört.

Annars börjar julstressen smyga in i huset. Att göra- och julklappslistor skrivs, dagar minutplaneras. Trots att vi minskar på julkraven för varje år, så hopar det sig lite ändå. Men så länge barnen får julmagi, så är det good enough som gäller.


PS. Du kan följa mina turer på Strava. Där lägger jag upp de träningspass jag kör utomhus.