G som i godkänd och K som i kaos

Summerar programmets andra träningsvecka med G - godkänd. Samtliga pass genomförda och för varje pass har känslan i kroppen blivit lite bättre. Avslutade idag veckan med det bästa och det absolut tuffaste passet  - ett tvåtimmars pass strax under tröskel med inslag av spurter. Kände äntligen att jag orkade ligga på och trycka från hela tiden, i varje liten backe, efter varje liten sväng, på varje raka. Den känslan har jag saknat länge. Gott!

Nästan vecka ser jag fram emot ett lite annorlunda upplägg än jag haft de senaste två veckorna. Ett pass mer dessutom, vilket innebär att jag ska få till dubbelpass på Monarken nån av dagarna för att hinna med samtliga pass i programmet. Det känns inspirerande. Lite oroväckande att prognosen lovar väldigt mycket regn och rusk, med andra ord jäkligt dåligt distanscyklaväder. Men men, det är ju december, så det är ju bara att gilla läget.

Under mitt pass idag hade jag ett trevligt möte i skogen. En annan motionär gjorde mig uppmärksam på en älgfamilj en liten bit från stigen. När vi beundrat dessa imponerande och vackra djur, började vi prata cykel. Han var mycket intresserad av min cykel och det visade sig att han både cyklat Vasan och Vättern och nu var på gång att köpa ny MTB. Jag rekommenderade både 29 tum och fulldämpad. Vi kom att prata om både cyklar och stigar och lite av varje och det blev en riktigt trevlig liten andhämtning. Det är sällan man stöter på andra cyklister i våra skogar, men när det händer så blir jag alltid lika inspirerad av att få dela min cykelglädje.

Hemma har vi just nu en Kaoserska av världsklass. Hur kan en så liten, söt och till synes oskyldig liten dock skapa sådant kaos? En Kaoserska är inte vad man helst umgås med efter dagens pass, det vill jag lova. Men nu sover hon och då dansar jag inte på bordet, jag tänker ligga i soffan resten av kvällen!