Gemyt i garaget och galet god grönkål

(Förlåt, jag kan bara inte låta bli... att leka med ord och bokstäver alltså. Skadad av mitt yrke.)

Näst sista dagen på 2014 och jag kan bara tänka 2015. Året som gått har varit fantastiskt, hur ska nästa år bli?

Jag har ju en vision om att det ska bli ännu lite bättre på cykelfronten. Förra året gick det bättre än jag kunnat eller ens vågat drömma om. Men jag vill mer! Det är ju så galet kul att cykla om det går fort och man orkar mycket och länge. Det är ju inte helt okänt här på Hjulsnurr att hösten varit sådär träningsmässigt. Jag håller alla tummar och tår för att vi ska få vara friska och träningsdugliga framöver, så att det kan hända lite i kroppen. Ungarna snorar lite igen nu, jag hoppas att immunförsvaret håller tätt denna gång. Idag går jag på en ny vecka i träningsplaneringen och startar med dubbelpass. Dels för att hinna med mina sex pass, men också för att vänja mig vid dubbla pass. Under våren måste det till många dagar med två pass, för att jag ska nå dit jag vill. Men det är inte bara att köra på. Jag måste  lära mig hur mycket vila det kräver av kroppen, liksom energi. För det är ju mer än träningen som ska orkas med...

Inledde dagen i morgonmörkret med 45/15. Ett effektivt pass som gav utrymme för lite bålstyrka också. Totaltid en dryg timme. Grymt! Och hur mysigt var det inte att dricka kaffe och käka frukost med ungarna efteråt? Om inte Ulf fick frukost? Noop. Han trampade i garaget såklart...

Efter en dag med mycket julmys och lite nyårsfix, samt extremt mycket legobyggande, så blev det lite mer garageträning innan kvällsmaten. Styrkeintervaller. Det fanns en tid när jag gillade dem. Det gör jag inte längre. De är helt enkelt förbannat jobbiga.

Galet god grönkål

Annars måste jag bara tipsa om världens godaste och nyttigaste godis. Grönkålschips! Bjöd häromkvällen mina föräldrar på mat och tycker själv att förrätten framför brasan var en tiopoängare. Torkat fårkött, ädelost, rostade valnötter, hembakt knäckebröd och grönkålschips. Så gott!

Skölj och bryt i bitar. Ta bort stjälkar. Lägg ut på bakplåtspapper och ringla olivolja över.
Strö på flingsalt och baka i ca 150 grader, runt 20 minuter.

 

Gott Nytt År!

Jag vill passa på att önska alla hjulsnurrläsare ett riktigt gott nytt år!
Vi hörs 2015!