Träning och mat är livet

Fredagkväll  - redan! Men, hallå, vart tar dagarna och veckorna vägen? Det är snart andra advent. I mitt huvud är det fortfarande november. På väderprognosen också förresten. Plusgrader och regn framöver. Mörkt och ruggigt.
 
Men igår var det fint. Fick ett helt fantastiskt cykelpass i vindstilla vinterluft. Och för första gången på länge var jag i min egen kropp igen. Pulsen var nästan normal och det fanns lite mer kraft i benen. Jag körde drygt två timmar i skogarna hemmavid. 5-10 slag under tröskel ungefär. Gjorde tre 30 sekunders maxintervaller. Det skulle varit fem. Jag orkade bara tre. Var trött och hungrig när jag kom hem. Har svårt att avväga när och om under den här typen av pass jag ska äta någon form av energi. Jag gör oftast inte det, men igår borde jag nog gjort det. Snigelfart sista femton.
 
Förutom finfina turer i skogen har jag tillbringat MYCKET tid i köket den här veckan. I onsdags hade jag julbak med ungarna. Bakade lussekatter och pepparkaksmuffins. Igår var vi hos Annette och Olivia och bakade saffransskorpor (galet goda). Annette bjöd på Falaffelbullar... aspirerar helt klart på att bli en ny favorit i mitt kök. Så gott!
 
Idag har det varit en sån där dag som man snabbt glömmer. Sömnbrist och gnälliga ungar. Regn och rusk. Men, en sjukt god kvällsmat och ett glas vin. En bra start på helgen trots allt.
 
Jag kan inte låta bli... det här är så gott! Snodde de översta bilderna från Björbäckskan.
 
Annettes goda Falaffelbullar
Leilas saffransskorpor - värda sina kcal
Fredagsmys med brysselkål och pumpakärnor...
... och rödbetor med fetaost