Hemmagymmet är underskattat!

2015 är igång! Samtidigt som jag verkligen försöker att leva i nuet och ta tillvara allt det positiva som är här och nu, så kan jag inte låta bli att se fram emot allt som väntar under året... studier, massor av cykling, tävlingsar, resor, familjeliv... det är så mycket roligt!

Årets första dagar har innehållit lite mindre träning än planerat. Vi har varit lite "diffusa" båda två, men jag har ändå kunnat träna, om än inte superhårt. Fick dock ett riktigt fint 45/15-pass idag där jag höjde mig 10 watt jämfört med tidigare i veckan. Sånt är såklart sporrande. Särskilt som jag kände att jag hade mer att ge, men valde att vara klok och bara köra en omgång och istället lägga till 20 minuter styrka, för att inte riskera att sänka immunförsvaret.

Billig och tidseffektiv träning hemma

Kom att tänka på alla stressade småbarnsföräldrar därute som lägger massor av tid på att ta sig till olika träningsanläggningar. Jag vill slå ett slag för hemmaträning! Jag har i många år tillhört dem som tillbringat relativt mycket tid på gym, inte minst i samband med rehabträning. Jag har också haft väldigt svårt för att träna hemma. Men, i samband med att min tid blivit allt mer begränsad så har jag lärt mig att träna hemma, eftersom det är så extremt tidseffektivt. Självklart är man mer begränsad, men jag tror att det är fullt tillräckligt för väldigt många. Dessutom slipper jag trängas med andra, vilket är skönt, inte minst i sjukdomstider.

Jag tycker att det fungerar utmärkt att träna både kondition och styrka hemma. Allt jag behöver är ett svalt utrymme där jag kan vara själv (att få träna själv är viktigt för mig), en cykel och några träningsredskap i form av matta, bollar och hantlar. Kettlebells ska inhandlas, eftersom jag tycker det är en väldigt bra form av styrketräning. Vad behöver du?

Mitt hemmagym - billigt och tidseffektivt!

Här vill jag vara själv! Kaoserskan får allt stanna inne i värmen!